ДНЗ № 7 — Вербиченька

Дитина і довкілля

В рамках тижня безпеки життєдіяльності дитини 24.04. гостями дошкільнят стали рятувальники Вараського міського сектору ГУ ДНС України. Малята із захопленням спостерігали за вправними вогнеборцями, які демонстрували сучасне обладнання, облаштування автомобіля, спецодяг, дали приміряти шолом, протигаз, потримати в руках пожежний рукав. Цікавою була розповідь рятувальників дітям і дорослим. Дякуємо!

 

ПАМ’ЯТКА першочергових дій персоналу підприємств, установ та організацій у разі загрози вчинення терористичних або диверсійних актів

Пам’ятка дій

А ось і фотозвіт до проведеної акції
«Хатинки для пташок».
Дякуємо усім, хто долучився до благородної справи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розвиток уяви та уваги дитини
на прикладі простих речей

 

Гуляючи з дитиною, звертайте її увагу на предмети навколишнього середовища, природні процеси, явища. Розглянемо приклади такого спостереження.

 

Завдання № 1

  • Тут пісок, а там глина.
  • Подивимося, куди швидше увійде вода.
  • Давай і з того, і з іншого спробуємо зліпити кілечко. Що ми помітили?

 

Завдання № 2

  • Подивися, які букви нагадують гілочки на деревах. Виклади букву з гілочок, камінчиків, намалюй її паличкою на піску, мокрим пальцем на дошці.
  • Візьміть гілочку, зламайте її так, щоб не роз’єднати на частини. Це ламана лінія. Вирівняємо — немає ламаної. Зігнемо по зламах і замкнемо. Полічи кути. Наша замкнута ламана утворила чотирикутник.

 

Завдання № 3

  • Викладемо чотирикутник ниткою, а потім потягнемо за неї — є пряма лінія, немає чотирикутника.
  • Знову викладемо чотирикутник, поміряємо лінійкою сторони, додамо їх довжини — довідаємося, яка довжина всієї нитки. Так ми готуємо дитину до сприйняття поняття «периметр».
  • З цієї самої нитки викладемо трикутник. А яка тепер її довжина? Та сама нитка, то й довжина така сама.
  • А якщо з неї викласти коло?

 

Дитина і телевізор

  • Не піддавайтесь  спокусі полегшити собі життя, посадивши малюка перед телевізором, а самим зайнятись справами.
  • Чітко регламентуйте перегляд дитиною телепрограм, роботи за комп’ютером. Максимальна кількість часу біля екрану не повинна перевищувати від 15-20 хвилин до 1 години в день (біля комп’ютера – не більше 12 хвилин) для старших дошкільнят.
  • Намагайтесь не дозволяти дитині дивитись рекламу, а також художні фільми, які орієнтовані на дорослу аудиторію.
  • Намагайтесь слідкувати за змістовністю та художністю дитячих програм, щоб виключити низькопробну відео- і телепродукцію.
  • Обговорюйте з дитиною сюжети переглянутих фільмів, використаних комп’ютерних ігор. Важливо зрозуміти, що дитина думає, відчуває, як вона вчинила б в тій чи іншій ситуації. Навчіть дитину аналізувати і оцінювати вчинки і розуміти почуття інших людей.
  • Після обговорення можна запропонувати малюку намалювати героїв фільму, гри чи зліпити їх з пластиліну тощо. При цьому важливо звернути увагу на зображення емоцій героїв.
  • Для дітей старшого дошкільного віку можна організувати гру «Режисери-мультиплікатори”: придумати і намалювати серію малюнків для нового фільму або продовжити улюблений фільм або гру.

Пам’ятаючи про велику роль ЗМІ в житті кожної людини, ви повинні пам’ятати про ту відповідальність, яка лежить на дорослих: зробити все можливе, щоб виключити негативний вплив інформаційного потоку на психіку дитини.

 

 

22 найкращих подарунків дітям

На сьогоднішній день діти просто потопають в достатку іграшок, ігор, розваг. Зараз стільки всього існує для дітей, що їх вже просто нереально чимось здивувати. Але ці 22 подарунки вони точно запам’ятають на все життя! Більш того, вони пронесуть їх з собою через все життя і швидше за все, подарують уже своїм дітям.

  1. Віра в їх сили. Дитині надзвичайно важливо знати, що найрідніша людина в світі в них вірить. Давайте дитині зрозуміти, що ви впевнені в ньому, в його вміннях і можливостях. Всього одне ваше слово здатне зробити з малюка успішного генія.
  2. Любов у всіх її проявах. Обіймайте, цілуйте, говорите слова любові завжди, незважаючи ні на що! Навіть якщо вашій дитині вже за 30!
  3. Сімейні вечері. Ці хвилини родинного єднання запам’ятовуються дітьми на все життя. Це прекрасна традиція, яка об’єднує, мирить, надихає і заспокоює.
  4. Радість. Радійте життю і своїй дитині. Не соромтеся своїх почуттів, смійтеся разом з малюком, дурійте.
  5. Міцна і повна сім’я. Намагайтеся зберегти сім’ю і хороші відносини з її членами. Для дитини сім’я — це той фундамент, та опора, яка дає підтримку і допомагає йти по життю.
  6. Свій час. Це найцінніший подарунок, особливо для сучасних дітей. Знаходьте час для дитини кожен день! Щоб просто побути з ним, пообниматься, пограти разом, погуляти або просто повалятися на ліжку.
  7. Увага. Ще одна річ, якої постійно не вистачає дітям. Доброта. Дитина ще встигне навчитися жорсткості і жорстокості. А ви покажіть йому приклад справжньої доброти і вміння співчувати.
  8. Уміння цінувати. Навчіть дитину цінувати те, що у нього є, але завжди прагнути до більшого.
  9. Інтерес. Інтерес до світу присутній у кожної дитини. Зберігайте, бережіть його! Постарайтеся не вбити всякими: «Не лізь, не заважай, вистачить говорити, скільки можна питати?»
  10. Уміння приймати рішення. Стимулюйте до самостійності, допоможіть приймати наслідки своїх дій, покажіть приклад справжньої сміливості і рішучості.
  11. Рамки. Дітям надзвичайно важко жити від вседозволеності і не мати ніяких обмежень. Їм потрібні рамки, які структурують для них цей світ. Тільки не захоплюйтеся заборонами, інакше це загрожує непослухом.
  12. Свобода. Пам’ятайте, що заборон має бути мінімум. Давайте дитині можливість вибирати, самостійно приймати рішення, діяти і вчитися на власних помилках.
  13. Похвала. Дітям дуже важливо відчувати схвалення їх дій з боку батьків. Це стимулює до вдосконалення.
  14. Любов до творчості. Надавайте можливість творити стільки, скільки хочеться. Заохочуйте творчу діяльність, створюйте умови для неї. Самі захоплюйтеся і займайтеся з дитиною. Це дуже важливе вміння в епоху Інтернету та комп’ютерних технологій, яке вчить бачити прекрасне в усьому, радіти життю, знаходити виходи з нестандартних ситуацій.
  15. Щедрість. Покажіть на особистому прикладі, що таке щедрість, як ділитися, і навчіть отримувати задоволення від власної щедрості.
  16. Духовність. Прищеплювати дітям усвідомлення наявності душі. Добре, якщо вони навчаться діяти, керуючись потребами не тільки свого тіла, а й душі.
  17. Правда. Будьте чесними з дітьми. Таким чином ви навчите їх бути чесними. Крім того, ви продемонструєте їм, що вам можна довіряти, що з вами вони в безпеці.
  18. Надія. Надія допоможе в найважчі моменти, підтримає і додасть сил.
  19. Любов до пізнання. Любов до знань і хороша оцінка в школі часом не мають абсолютно нічого спільного. Заохочуйте дитину пізнавати світ, захоплюватися, навчіть отримувати задоволення від пізнання світу.
  20. Оптимізм. Це те, що допомагає досягати успіхів і міняти цей світ на краще.
  21. Посиденьки у вас на колінах. Для дитини це найкраще, найзатишніше місце в світі!
  22. Вірність в сім’ї і в відносинах. Бути вірним своєму чоловікові (дружині) — це вчинок нашого розуму, серця і душі. А діти відчувають це дуже тонко.

 

Пам’ятка для батьків
щодо правил дорожнього руху

  • Ходіть тротуаром, тримаючись правої сторони. Вчіть і дитину цього.
  • Не поспішайте, переходьте дорогу розміреним кроком: переконайтеся, що немає транспорту, подивіться ліворуч і праворуч.
  • Виходячи на проїжджу частину дороги, припиніть розмовляти — дитина має звикнути до того, що коли переходиш дорогу, потрібно зосередитися.
  • Не переходьте дорогу на червоний або жовтий сигнал світлофора.
  • Переходьте дорогу лише в місцях, визначених дорожнім знаком «Пішохідний перехід».
  • З автобуса, тролейбуса, трамвая, таксі виходьте першими й тільки після повної їх зупинки, оскільки дитина може впасти або побігти на проїжджу частину дороги.
  • Спонукайте дитину до участі у ваших спостереженнях за ситуацією на дорозі: показуйте їй ті автівки, які готуються повертати, їдуть з великою швидкістю тощо.
  • Не виходьте з дитиною з­за машини, з­за кущів, не подивившись попередньо на дорогу, — це типова помилка, не можна допускати, щоб діти її повторювали.
  • Не дозволяйте дітям гратися поблизу доріг і на проїжджій частині вулиці.
  • Їзда на велосипедах вулицями та дорогами дозволяється особам з 14 років. Діти до 14 років мають кататися у дворах, на ігрових майданчиках під наглядом дорослих.
  • У транспорті привчайте дитину поводитися спокійно, розмовляти тихо, триматися за руку дорослого чи поручні, щоб не впасти. Не дозволяйте дитині виглядати з вікна у транспорті.