Інноваційна діяльність

Використання інноваційних авторських методик та парціальних програм педагогами ДНЗ №7 в 2017- 2018 навчальному році

- Програма фізичного розвитку «Казкова фізкультура» М.Єфіменка  — усі групи

- Авторська методика раннього читання М.Зайцева — групи №1,3,5.

- Програма художньо-естетичного розвитку «Радість творчості», авт. Р.М. Борщ — група №4

 Програма національно-патріотичного виховання «Україна – моя Батьківщина», авт.О.Каплуновська, І.Кичата — група №7

- «Дошкільникам про основи здоров’я», навчально-методичний посібник,  автори Лохвицька Л.В.,Андрющенко Т.К — групи №11,12

         — Палички Кьюїзенера  для розвитку логіко-конструктивних здібностей — групи №3, 5, 7, 12

                                    — Науковий метод Марії Монтессорі — групи №6,8,9,10

23023457_175983952954549_621463865_n

SAM_2924

IMG_2941

      

 

 

 

IMG_5547

 

  

 

 

 

 

 

  Запрошуємо вас познайомитися з роботою груп дошкільного навчального закладу №7, які  працюють за методикою Марії Монтессорі.
IMG_3829

Групи Монтессорі успішно працюють в нашому дошкільному закладі з 1995 року.   За  час існування випустили в ряди школярів більше двох сотень дітей.

А передувала створенню цих груп довга і кропітка праця ентузіастів-педагогів, яким не байдужа доля дошкільної освіти в цілому та всесторонній і гармонійний розвиток наймолодших жителів нашого міста-методиста — Патійчук Л.Ф., завідувача Степасюк  Н.М., перших вихователів Павлусь Л.І., Саковець А.Є.

      Сімдесят років ім’я Марії Монтессорі було незаслужено забуте в нашій країні. В останні десятиріччя у багатьох дошкільних закладах  України накопичується досвід інтеграції основ Монтессорі-педагогіки з традиційними вітчизняними та освітніми програмами.

       На даний час ми вважаємо цю систему саморозвитку дитини в дидактично підготовленому середовищі найбільш досконалою, спрямованою на розвиток дитячої особистості, а запропонований матеріал по своїй ясності, структурній та логічній послідовності відповідає періодам найбільшого сприйняття дітьми.

Виявленню цих періодів Марія Монтессорі присвятила багато років. Сензитивні фази розвитку стали одним із фундаментів її методу. Дитина з її індивідуальними  і соціально-емоційними потребами завжди знаходилася в центрі її уваги. Вона бачила в ній великі творчі сили, які виконують роботу по розвитку і побудові її власної особистості.

Під час уроку Монтессорі поєднуються різні за змістовою спрямованістю види дитячої діяльності. Дитина вільна в підготовленому середовищі. Дидактичні матеріали для неї — лише ключ до світу. За їх допомогою вона впорядковує розум, вчиться усвідомлювати поки що хаотичні уявлення, вростає в культуру і сучасну цивілізацію, на власному досвіді вчиться розуміти природу та орієнтуватися в ній. 

      У групі Монтессорі до кожної дитини ставляться як до неповторної індивідуальності зі своїми власними способами і термінами оволодіння оточуючим світом, тому всі діти мають свободу вибору: матеріалу, місця для  роботи, темпів і способів цієї роботи. Тут бажають щастя для дітей, а воно в свободі і  самостійності. Марія Монтессорі чітко визначила поняття свободи, її ліміти. Саме тому свобода в класі Монтессорі – це не хаос, а організована за певними правилами діяльність дитячого колективу. Клас Монтессорі характеризують структура і порядок, реальність і природність, краса і особлива атмосфера, Монтессорі – матеріал. Тут не схвалюються методи заохочення і покарання, бо саме ці поняття суперечать духу свободи. У нас заборонено порівнювати одну дитину з іншою. Всі діти народжені з різними можливостями, а порівняння виховує тільки заздрість і озлобленість. Ми порівнюємо успіхи дитини вчора і сьогодні. Тому в такій атмосфері діти не бояться робити помилки.

Роль вчителя Монтессорі абсолютно відрізняється від традиційної. Педагог відкликається, перш за все, на головне прохання учня – „допоможи мені це зробити самому”. Монтессорі – вчитель не передає  знання, він може з радістю спостерігати вільний розвиток дитини, йти  трохи позаду неї і лише допомагати дитині пізнати закони вищої природи, показати, як в світі людей поводяться з тими чи іншими предметами, визначити зміст природних явищ.

          Ми створили для дітей групи-класи Монтессорі, де на полицях стоять десятки предметів, які в змозі презентувати тільки професійний Монтессорі — педагог, тому що в більшості з них вкладений саме дидактичний зміст. В точності кожної демонстрації, осмисленості окремого руху руки, розумінню того, що може відбутися в душі дитини, коли вона доторкнеться до чашки з водою, книжки, листка паперу, заключається майстерність Монтессорі-педагога.

Педагоги, що працюють за даним методом, перебудували повністю своє відношення до процесу розвитку дитини, постійно самовдосконалюються, адже вчитель Монтессорі повинен мати енциклопедичні знання, високий рівень професійної освіти, досконало знати метод. Сьогодні чудові результати у вихователів Оленич В.О., Яценко О.С., Карасьової Л.А., Федорук Л.О., Заруцької О.Л., що вже багато років працюють за даною методикою.

         Ми співпрацюємо з школою Монтессорі м. Києва, є членами Асоціації Монтессорі-вчителів України. Перші педагоги, що почали працювати за методом, пройшли підготовку в Московському Монтессорі Центрі. На даному етапі два педагоги закінчують навчання в Київській пілотній школі Монтессорі. Чотири рази брали участь у міжнародних семінарах для педагогів України з питань основних напрямків філософії та педагогіки Марії Монтессорі, керівника закладу було запрошено для участі в роботі всеукраїнської науково-практичної конференції з нагоди святкування 100-річчя методу Монтессорі та 15-річчя проекту «Відродження гуманістичної педагогічної системи Марії Монтессорі в Україні».  В дошкільному навчальному закладі постійно працюють семінари-практикуми та творчі групи з питань вивчення філософських та практичних аспектів Монтессорі-педагогіки. На високому професійному рівні працюють і молоді колеги  — Тимощук І.О., Семенкевич Г.В., Гузовата І.М. В основу роботи вчителя покладено метод спостереження, який дозволяє відслідковувати етапи розвитку дитини, підготувати відповідне середовище, яке дає можливість кожному працювати у своєму, закладеному природою темпі та згідно з сензитивними періодами розвитку.

В групах-класах Монтессорі  весь матеріал розміщений по відповідних зонах так, щоб діти могли вільно його вибирати і працювати. Крім класичного Монтессорі-матеріалу педагоги використовують багато варіативних вправ, які більш адаптовані до вимог державних програм навчання та виховання в дитячому садку та органічно поєднуються з методом. Адже як би добре не було дітям наших груп, ми розуміємо (і на цьому стоять всі альтернативні педагогічні методики), що дитина,  виходячи із стін нашого закладу, повинна бути готовою до того, щоб навчатися в зовсім іншій школі. Діти з груп Монтессорі  багато що знають краще, ніж діти звичайних груп, і що найцінніше — вміють цими знаннями користуватися.

     Наш основний принцип — ми готуємо дитину не до школи, а до життя. Відрадно, що в групах виросли вже цілі династії дітей, старші з радістю ведуть братиків та сестричок.

Запрошуємо батьків та колег відвідати групи Монтессорі, познайомитися з унікальним методом навчання та виховання малят.

 

 Навчальний рік 2015-2016 ознаменувався визначною подією в житті закладу. 18 листопада відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція «Інтеграція педагогіки Монтессорі в роботу сучасного дошкільного закладу», присвячена 20-річчю впровадження методу Монтессорі в Рівненській області.

Мета проведення конференції:

- пропаганда ідей гуманістичної педагогіки Монтессорі;

- створення оптимального простору для обміну теоретичними знаннями та практичним досвідом;

-підтриматии послідовників українського Монтессорі-руху в їх інноваційних починаннях.

Під час роботи конференції працював теоретичний та практичний майданчик.  Конференція проводилася в очному режимі та інтернет-офлайн-форматі