В лютому за річним планом освітньої роботи та в рамках роботи за річним завданням в закладі був організований методичний тиждень “Калейдоскоп педагогічних ідей”, метою якого було показати оволодіння педагогами методами та формами взаємодії з дітьми щодо формування соціально-громадянської компетентності дитини, виховання ціннісного ставлення до своєї родини як частини історії, традицій, культури свого народу. Педагоги створили справжній калейдоскоп методів: інтелектуальні карти, схеми, макети, міні-музеї, віртуальні подорожі, досліди, народні обряди та традиції.
Дякуємо нашим відважним ЗСУ, завдяки яким ми можемо творити та демонструвати нашу професійну майстерність, відносно спокійно працювати в мирному місті, розвивати дітей, творити майбутнє України.
Посилання на презентацію:
https://docs.google.com/presentation/d/1eZTzRlsxkBxBcN-6JvsADBKUB12DPUPsu0r5uv-FM70/edit?usp=sharing
Зважаючи на актуальність завдань, які стоять перед дошкільною освітою, заклад дошкільної освіти передбачає у 2022-2023 навчальному році підвищити якість дошкільної освіти, сприяти подальшому її інноваційному розвитку та продовжує впроваджувати в практику роботи програму розвитку дитини дошкільного віку “Українське дошкілля” (автори – БІЛАН О. І., ВОЗНА Л. М., МАКСИМЕНКО О. та ін.), схваленої для використання в освітньому процесі рішенням експертної комісії з дошкільної педагогіки та психології (від 03 грудня 2021 року (протокол 36) (лист ІМЗО від 06.12.2021 №22.1/12-Г-751) Поряд з основною програмою педагоги закладу використовують парціальні програми та авторські методики, які дозволяють розширити освітню роботу за певними освітніми лініями:
№з/п | №, напрямок групи | Назва програми чи посібника | Автори | Підстава для використання |
1. | №№ 2,3,5,7,12 | Українське дошкілля. Програма розвитку дитини дошкільного віку. | БІЛАН О.І., ВОЗНА Л.М., МАКСИМЕНКО О.Л. | лист ІМЗО від 06.12.2021 №22.1/12-Г-751 |
2. | №№2,8,12 інклюзивні | Моделювання індивідуального розвитку дитини з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного ДНЗ. Навчально-методичний посібник | КОМПАНЕЦЬ Н.М.,
ЛУЦЕНКО І.В. |
Лист ІНЗО від 18.05.2018 №221/12-Г-265 |
3. | №№1 (молодша), 3(середня), 7,3 (старші) для дітей із ЗНМ |
Програма “Корекційно-розвиткова робота з дітьми із загальним та фонетико-фонематичним недорозвиненням мовлення” | КРАВЦОВА І.В..
СТАХОВА Л.Л. |
Лист ІНЗО від 05.07.2019 №22.1/12-Г-577) |
4. | №7 старша для дітей із ЗНМ | “Україна – моя Батьківщина” Парціальна програма | О.КАПЛУНОВСЬКА
І. КИЧАТА Ю. ПАЛЕЦЬ |
|
5. | №6,8,9,10 | Науковий метод Марії Монтессорі | ||
6. | №№2,12 | Про себе треба знати, про себе треба дбати. Програма з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей віком від 3 до 6 років | ЛОХВИЦЬКА Л. В.. | Лист ІМЗО від 04.12.2018 №221/12-Г-1049 |
Усі групи | Інструктор з фізичної культури | Казкова фізкультура. Парціальна програма з фізичного виховання дітей раннього та дошкільного віку. | ЄФИМЕНКО М.М. | Лист ІНЗО від 09.07.2019 |
ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ РОБОТИ ЗАКЛАДУ
Основними завданнями в 2022-2023 навчальному році педагогічний колектив вбачає у покращенні якості дошкільної освіти шляхом формування базових компетентностей, самоаналізу освітніх процесів, розвитку самостійності. соціально-громадянської позиції. Зважаючи на ситуацію. вивчивши запити педагогів та батьків, потреби здобувачів освіти, колектив сформулював такі річні завдання :
- Формувати соціально-громадянську компетентність дитини шляхом зміцнення національної ідентичності, утвердження позицій громадянина своєї країни, виховання ціннісного ставлення до своєї родини як частини історії, традицій, культури свого народу.
- Продовжувати впроваджувати метод Марії Монтессорі в практику роботи ЗДО.
- Розпочати самооцінювання якості освітнього процесу.
Згідно плану освітньої роботи в 2022-2023 навчальному році працюватиме семінар-практикум для вихователів “Основи патріотичних почуттів у дошкільників: як формувати та які напрями обрати»
Керівник: вихователь-методист ГАВРАН Н.О.
Кількість занять: 2 (4 години).
Мета:
- ознайомити педагогів з особливостями патріотичного виховання дошкільників;
- ознайомити педагогів з нормативними документами, що регламентують розвиток соціально-громадянської компетенції в ЗДО;
- охарактеризувати основні напрями освітньої роботи з дітьми в різних вікових групах;
Категорія учасників: усі педагоги закладу.
№ з/п | Зміст роботи | Форма проведення | Відповідальний
за виконання |
Заняття І. Грудень | |||
Теоретичний блок | |||
1. | Нормативні документи, що регулюють організацію соціально-громадянського виховання в ЗДО | Ознайомлення | ВЕРЕШКО Л.М. |
2. | Характеристика основних напрямів освітньої роботи з дітьми в різних вікових групах | Пам’ятка | ГАВРАН Н.О. |
3. | Ознайомлення з обрядами в дошкільному закладі | Презентація | БОРИС М.І. |
3. | Що розмістити в етнографічних осередках | Консультація | ФЕДОРУК Л.О. |
4. | Організація проєктів соціально-громадянського змісту в різних вікових групах | Самоосвіта | ГАВРАН Н.О. |
Практичний блок: | |||
5. | Заняття з народознавства старшій групі | Колективний перегляд | БОРИС М.І. |
6. | Заняття з декоративного малювання в середній групі | Колективний перегляд | ГАЛАДЮК Л.Я. |
Заняття ІІ. Березень | |||
Теоретичний блок | |||
1. | Місто дитячих мрій | Презентація дитячого путівника | ЗАРУЦЬКА О.Л. |
2. | Виховання естетичного і ціннісного ставлення до творів мистецтва як суспільного надбання | Консультація | НАМУЙЛИК В.Ю.
ГАЛАДЮК Л.Я. |
3. | Рідна мова — джерело патріотичних почуттів. Використання малих фольклорних форм у роботі з дітьми різних вікових груп | Поради педагогам | ПЕТРУК Л.Ф.
ЛЕПУГА І.А. |
Практичний блок | |||
4. | Вірші про Україну | Літературний флешмоб для педагогів | ГАВРАН Н.О. |
На допомогу педагогам:
Як спонукати дітей бігти на заняття наввипередки
Як уникнути помилок у роботі з готовими матеріалами
Які освітні інновації впровадити в дитячому садку
«Так» і «ні» в роботі з дитиною з ООП
Якщо дитина відмовляється від їжі