ДНЗ № 7 – Вербиченька

Методична вітальня

        В лютому за річним планом освітньої роботи та в рамках роботи за річним завданням в закладі був організований методичний тиждень “Калейдоскоп педагогічних ідей”, метою якого було показати оволодіння педагогами методами та формами взаємодії з дітьми  щодо  формування соціально-громадянської компетентності дитини, виховання ціннісного ставлення до своєї родини як частини історії, традицій, культури свого народу. Педагоги створили справжній калейдоскоп методів: інтелектуальні карти, схеми, макети, міні-музеї, віртуальні подорожі, досліди, народні обряди та традиції.

Дякуємо нашим відважним ЗСУ, завдяки яким ми можемо творити та демонструвати нашу професійну майстерність, відносно спокійно працювати в мирному місті, розвивати дітей, творити майбутнє України. 

Посилання на презентацію:

https://docs.google.com/presentation/d/1eZTzRlsxkBxBcN-6JvsADBKUB12DPUPsu0r5uv-FM70/edit?usp=sharing

        Зважаючи на актуальність завдань, які стоять перед дошкільною освітою, заклад дошкільної освіти передбачає у 2022-2023 навчальному році підвищити якість дошкільної освіти, сприяти подальшому її інноваційному розвитку та продовжує впроваджувати в практику роботи програму розвитку дитини дошкільного віку “Українське дошкілля” (автори –  БІЛАН О. І., ВОЗНА Л. М., МАКСИМЕНКО О.  та ін.), схваленої для використання в освітньому процесі рішенням експертної комісії з дошкільної педагогіки та психології (від 03 грудня 2021 року (протокол 36) (лист ІМЗО від 06.12.2021 №22.1/12-Г-751) Поряд з основною програмою педагоги закладу використовують парціальні програми та авторські методики, які дозволяють розширити освітню роботу за певними освітніми лініями:

№з/п №, напрямок групи Назва програми чи посібника Автори  Підстава для використання 
1. №№ 2,3,5,7,12 Українське дошкілля. Програма розвитку дитини дошкільного віку. БІЛАН О.І., ВОЗНА Л.М., МАКСИМЕНКО О.Л. лист ІМЗО від 06.12.2021 №22.1/12-Г-751
2. №№2,8,12 інклюзивні Моделювання індивідуального розвитку дитини з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного ДНЗ. Навчально-методичний посібник КОМПАНЕЦЬ Н.М.,

ЛУЦЕНКО І.В.

Лист ІНЗО від 18.05.2018 №221/12-Г-265
3. №№1 (молодша), 3(середня), 7,3 (старші) для дітей із ЗНМ
Програма “Корекційно-розвиткова робота з дітьми із загальним та фонетико-фонематичним недорозвиненням мовлення” КРАВЦОВА І.В..  

СТАХОВА Л.Л.

Лист ІНЗО від 05.07.2019 №22.1/12-Г-577)
4. №7 старша для дітей із ЗНМ “Україна – моя Батьківщина” Парціальна програма О.КАПЛУНОВСЬКА                

І. КИЧАТА

Ю. ПАЛЕЦЬ

5. №6,8,9,10 Науковий метод Марії Монтессорі
6.  №№2,12 Про себе треба знати, про себе треба дбати. Програма з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей віком від 3 до 6 років   ЛОХВИЦЬКА  Л. В.. Лист ІМЗО від 04.12.2018 №221/12-Г-1049
Усі групи Інструктор з фізичної культури Казкова фізкультура. Парціальна програма з фізичного виховання дітей раннього та дошкільного віку. ЄФИМЕНКО М.М. Лист ІНЗО від 09.07.2019

                           ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ РОБОТИ ЗАКЛАДУ

             Основними завданнями  в 2022-2023 навчальному році педагогічний колектив вбачає у  покращенні якості дошкільної освіти  шляхом формування базових компетентностей, самоаналізу освітніх процесів, розвитку самостійності. соціально-громадянської позиції. Зважаючи на ситуацію. вивчивши запити педагогів та батьків, потреби здобувачів освіти, колектив сформулював такі річні завдання :

  1. Формувати соціально-громадянську компетентність дитини шляхом зміцнення  національної ідентичності, утвердження позицій громадянина своєї країни, виховання ціннісного ставлення до своєї родини як частини історії, традицій, культури свого народу.  
  2. Продовжувати впроваджувати метод Марії Монтессорі в практику роботи ЗДО.
  3. Розпочати самооцінювання якості освітнього процесу.

 

Згідно плану освітньої роботи в 2022-2023 навчальному році працюватиме семінар-практикум для вихователів “Основи патріотичних почуттів у дошкільників: як формувати та які напрями обрати»

 Керівник: вихователь-методист ГАВРАН Н.О.

Кількість занять: 2 (4 години).

Мета:

  • ознайомити педагогів з особливостями патріотичного виховання дошкільників;
  • ознайомити педагогів з нормативними документами, що регламентують розвиток соціально-громадянської компетенції в ЗДО;
  • охарактеризувати основні напрями освітньої роботи з дітьми в різних вікових групах;

Категорія учасників: усі педагоги  закладу.

№ з/п Зміст роботи Форма проведення Відповідальний

за виконання

Заняття І.  Грудень
Теоретичний блок
1. Нормативні документи, що регулюють організацію  соціально-громадянського виховання в ЗДО Ознайомлення  ВЕРЕШКО Л.М.
2. Характеристика основних напрямів освітньої роботи з дітьми в різних вікових групах Пам’ятка ГАВРАН Н.О.
3.  Ознайомлення з обрядами в дошкільному закладі  Презентація БОРИС М.І.
3. Що розмістити в етнографічних осередках Консультація ФЕДОРУК Л.О.
4.  Організація проєктів соціально-громадянського змісту в різних вікових групах Самоосвіта ГАВРАН Н.О.
Практичний блок:
5. Заняття з народознавства  старшій групі Колективний перегляд БОРИС М.І.
6. Заняття з декоративного малювання в середній групі Колективний перегляд ГАЛАДЮК Л.Я.
Заняття ІІ. Березень
Теоретичний блок
1. Місто дитячих мрій Презентація дитячого путівника ЗАРУЦЬКА О.Л.
2. Виховання естетичного і ціннісного ставлення до творів мистецтва як суспільного надбання Консультація НАМУЙЛИК В.Ю.

ГАЛАДЮК Л.Я.

3. Рідна мова — джерело патріотичних почуттів. Використання малих фольклорних форм у роботі з дітьми різних вікових груп Поради педагогам ПЕТРУК Л.Ф.

ЛЕПУГА І.А.

Практичний блок
4. Вірші про Україну Літературний флешмоб для педагогів ГАВРАН Н.О.

На допомогу педагогам:

Як спонукати дітей бігти на заняття наввипередки

Як уникнути помилок у роботі з готовими матеріалами

Які освітні інновації впровадити в дитячому садку

Ранок радісних зустрічей

«Так» і «ні» в роботі з дитиною з ООП

Якщо дитина відмовляється від їжі

Дієта від гаджетів

Свято – стрес для дитини