ДНЗ № 7 — Вербиченька

Педагогічний порадник для батьків

Україна — НЕЙМОВІРНА ! )) 🤠🤠🤠До ДНЯ ЗАХИСТУ ДІТЕЙ ПРОПОНУЮ ВАШІЙ УВАЗІ — НИЗКУ КОЛИШНІХ МУЛЬТФІЛЬМІВ УКРАЇНСЬКОЮ…

Опубліковано Альоною Горбачевською Понеділок, 1 червня 2020 р.

Інтернет-ресурси для дітей дошкільного віку, 
їх батьків та вихователів
Українські пізнавальні сайти
  1. Найбільша освітня платформа для дошкільників www.learning.ua/
  2. Вчи.юа – онлайн-платформа, де діти старшого дошкільного віку та учні початкових класів вивчають математику в інтерактивній формі — hvchy.com.ua/
  3. РОЗУМНИКИ. Педагогічні ігри – захоплюючі навчальні програми — rozumniki.info/
  4. «Весела абетка» — http://abetka.ukrlife.org/ — українські абетки, казки, читанки, скоромовки, загадки, прислів’я.
  5. Авторський блог – http://natalyagurkina.ucoz.ua —  Наталя Гуркіна – казки, загадки, вірші для дітей.
  6. «Левко» — http://levko.info — дитячий сайт, що пропонує багатий вибір дитячих ігор, лічилок, загадок, віршів, казок, аудіо та відео матеріалів, а також тут можна знайти поради до різноманітних саморобок, розмальовки, найпростіші кулінарні рецепти для малечі, матеріали для дитячих свят.
  7. «Соняшник» – http://sonyashnik.com — розваги для дітей: книжки, аудіо, відео, ігри.
  8. Авторський блог – http://www.zrobysama.com.ua/ — блог про речі, які можна зробити власноруч: листівки, альбоми, скрапбукінги, декор, вишивки.
  9. Maluk.in.ua – http://maluk.in.ua/ — сайт для малят та батьків: розвиваючі ігри, творчість.
  10.  «Казкар» — http://kazkar.info/ — зібрання найкращих казок з усього світу: англійські, німецькі, французькі, індійські та наші рідні українські казки. Не забули і про великих казкарів: Шарль Перро, брати Гримм, Олександр Пушкін, Леся Українка.
  11. «Дерево казок» — http://derevo-kazok.com.ua/ — на ресурсі зібрано безліч казок українських та зарубіжних авторів. Твори можна слухати онлайн, читати та навіть дивитися відео.
  12. «Нашим діткам» — http://www.nosiki.cv.ua/ — матеріали для раннього розвитку дітей, музичні альбоми дитячих гуртів та виконавців, «мінуси», ноти, музичні сценарії до дитячих свят та ранків, матеріали для розвитку творчих здібностей, кліпи з мультиків (пісеньки), багато книжок, журналів для дітей, казки від сучасних авторів, загадки та віршики на будь-які теми (також англійською).
  13. Дитячий портал «Пустунчик» — https://pustunchik.ua/ — фоно- та відеотека українською мовою. Завдання у вигляді вікторин та тестів.
  14. Музичний сайт для дітей «Музична абетка» — http://muzabetka.com.ua — збірка музичних треків, нотна грамота, музичний словник, методичні рекомендації із музичного виховання, музичні ігри.
  15. Сайт «Babysos» «Аудіокнижки українською» — http://baby-sos.com — сайт допоможе Вам і вашим дітям пірнути у світ краси, гри, казки, музики, малювання, фантазії та творчості.
  16. «Країна міркувань» — http://www.child-thinking.com.ua — на сайті розміщено завдання, які розвивають просторове мислення, увагу, пам’ять та логіку.
  17. Український логопедичний сайт Logopedia.com.ua – http://www.logopedia.com.ua/ — сайт для батьків та вихователів, які дбають про мовленнєвий розвиток дитини: поради, ігри, вправи.
  18. Канал «Освіта дитини ХХІ століття» — https://www.youtube.com/channel/UCYEA0vxmjI8FynI4QRqf64g — канал YouTube мультфільмів, розвивальних відео та пісень для дітей різного віку.
  19. Розвивальні мультфільми українською мовою — https://www.youtube.com/watch?v=lCi1uJ7bBSQ
  20. Науково-популярний журнал «Пізнавайка» — http://www.poznavayka.org/uk/-  сайт присвячений самим різним наукам: хімія, математика, астрономія, зоологія. Є дещо з нетрадиційної науки: уфологія, гіпноз, наукові гіпотези.
  21. «Мамине сонечко» — http://www.mamynesonechko.in.ua/ — сайт-зібрання порад та прикладів організації дозвілля дітей: розваги, навчання, рукоділля.
  22.  «Абеткаland» — http://abetkaland.in.ua/ — структурований сайт із матеріалами по дошкільній освіті: планування, методика, заняття, сюжетно-рольові ігри, гуртки та сценарії ДНЗ.
  23. «Розвиток дитини» — https://childdevelop.com.ua/ — підбірка матеріалів для відповідальних батьків та вихователів: виховання та психологія дитини, дошкільне виховання освіти, підготовка до школи, розваги, дипломи, нагороди тощо.
  24. 900 презентацій для дошкільників http://900igr.net/ — збірка презентацій: колір, форма, їжа, живий та неживий світ, людина, країни тощо.
Що відчувають діти, коли на них кричать батьки. «Батьківські марення»…

Їду в поїзді, мама з дитиною заходять в вагон, дитина озирнувлась навколо і почала скиглити, – “Мама мені не подобається тут, давай підемо в інший»… Крутився, падав на підлогу, в купе не захотів заходити. Можливо в купе сидить дядько, який “не дуже”… Мама терпіла, яскраво приховуючи своє роздратування, озирнулася на всі боки, а потім крізь стиснуті губи – “Не подобається, виходь, а ми поїдемо” – Дитина затамувала подих, замовкла… І я разом з ним затамувала подих, прислухаючись до свого серцебиття…

Сьогодні інша картина, дитина 3-х років загубилася на пару хвилин в дитячому саду, переляканого і заплаканої добрі люди повернули мамі… І знову чую роздратовану, скоріше навіть мстиву розмову матері з дитиною – “Якщо будеш себе вести так, залишу тебе тут і піду.” – дитина схлипуючи затихла. Але ж йому і без того було так страшно…

У мене на прийомі дитина 5-ти років, яка “погано” поводиться в садку. Зі мною вона весела, тямуща, балакуча, цікава, але вже з серйозними і не по-дитячому сумними очима… – “Коли я не слухаюся маму в машині, вона висаджує мене і їде… Якщо я не слухаюсь, мама каже, що здасть мене в інтернат… і я боюся” – у мене знову стискається все всередині і так хочеться обійняти, сказати, що «мама тебе любить, і ніколи, чуєш, ніколи не здасть в інтернат»…

Іноді дітям я пояснюю, що є «батьківська маячня», це коли батьки в гніві і не дають собі звіту про те, що говорять і при цьому продовжують любити свою дитину. Діти часто оживають, коли чують, що такий «брєд» існує, і що це всього лише батьківський гнів. (Іноді доводиться брати роль адвоката, коли розумію, як страждає дитина, а батьки в силу свого не кращого дитячого досвіду не вміють висловлювати свої ніжні почуття до дитини).

Можливо батьки не розуміють, як зчитує інформацію, як інтерпретує і які висновки робить дитина. Адже часто дитина, коли чує загрозу «будеш вести себе так, покину й піду», або не дай Боже «віддам в інтернат», думає наступне: «мамі я не потрібна», «я не важлива», «вона хоче позбутися від мене», «вона мене не любить».

Як ви думаєте, які почуття переживає дитина?

Страх, свою нікчемність, непотрібність, неважливість, нелюбов… І згодна робити все, щоб догодити найріднішій людині у світі або навпаки, переживаючи біль, гнів, обурення, буде мститися, як вміє… У неї може сформуватися глибинне переконання про себе «я погана», «я заслуговую такого ставлення».

Не просто жити з такими переконаннями… Щоб хоч якось реабілітувати себе, дитина все життя буде доводити батькам, що вона «хороша», намагаючись своїми успіхами і досягненнями «купити» любов, щоб захистити себе від страху бути покинутою і «не потрібною», щоб створити ілюзію своєї значущості.

Або буде намагатися завжди бути правильною і досконалою, але не бути собою. Або переживаючи «не любов», «не потрібність», буде шукати такі ситуації в житті, які будуть ранити її, вбивати, калічити (саморуйнуюча поведінка). «Поганому» ж немає місця в цьому житті… Правда?

В голові як відлуння можуть звучати слова мами «ти мене дістав», «краще б я тебе залишила в пологовому будинку», «ти мені все життя зіпсував», «відвали від мене», «зараз виведу з машини і залишу», «здам в інтернат»… І дитина робить висновок: «якщо я мамі не потрібен, значить не потрібен нікому». І тут з’являється паралізуюча самотність на все життя…

Багато варіантів.

Складно спостерігати, коли нехтують дитиною. Складно спостерігати, коли страждає «внутрішня дитина» вже у дорослої людини. Ехо не замовкає. Адже часто негативна поведінка дитини – це плач за любов’ю, туга за увагою і гіркота від зневаги.

Створюємо затишний куточок для дитини самотужки
https://l.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.samotuzhky.com.ua%2F59348%3Ffbclid%3DIwAR0H3OIPGPuTgi8cNyGIgFLX-BmwhhVOom9KaCBA84axewCK6w1EZXjhKB8&h=AT3fnaWNKeGiLB6J1h22SUmJX6EadkPoI16l7IsvBJPtCAd9tF3ndW2fRQrdYQ_-KkYmN3ytZijghnrJol5Ggod-URtIBFqwIVMlPUfkQREhFNyBEPGSHhYr7XHW17OSOgU&__tn__=%2CmH-R&c[0]=AT0woUJf3aEcu65anrifyy-kxEOSWG-TEi68nF3x0RLFC2p1s_XSuc7TI2tjjeiHexmoo87LmM20zUGq7JlstPa2z9WjHRxu_q_APTUdfJGsSK3QYmymEAoPXr4SX9N2MjEraOcr61gZq4HjYYgVi8sv-mNtjxMEmHLaTaIMB0H7Aecn2wxgouaswt0
ЯК навчити дитину читати без абеток та книжок
https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fm.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DdDkvQVIkTzg%26feature%3Dyoutu.be%26fbclid%3DIwAR21oAWt1Op1Ar0Anhn2flD9I9KxNcVTLE9daOCMjtwylcWB5TwwCE9KEbg&h=AT1Cy3eIomMs-1nf1yQ0jDA3yPcwCaogngU8f9xI-2zDUxrAncxMGcDEOpF17IbuvkM9dw3wKxDPT_nPnNLwgwzRN2qZroupaVWI4G64Ufjr_3TwsLkWHtOAN4dhoZfj1eE&__tn__=%2CmH-y-R&c[0]=AT3w76L6tOwTOYpOl45ZeYyGHr4HrvwmV1cbDUBZYbdQVAoFLcEQA9QNTszTNA91tOxBSzPjzCOtAKrdrhbgG1-g2XZeGPuRvQdYwD3OwONu2_sfk9vsQW2k8H0QDrm1C_C3XswWlDec65dFvpSMcYSm8z7T_QNDYs_xAJMoeOEYvxEvontBIGKnuaDFP48vQrfzMxViSs_NZcooyyoOUNH0VKak
23 ПОДАРУНКИ ДИТИНІ

 

Як розвивати у шестирічок обидві півкулі головного мозку
export (9)
«Прокачай» нейрони, або 7 цікавих вправ для  батьків)

Buklet

 

     Правила та рекомендації для батьків

Заклад дошкільної освіти – це державна установа, яка забезпечує догляд, оздоровлення, розвиток, виховання та навчання дітей дошкільного віку. Спільно із сім’єю, дитячий садок приймає участь у вихованні малюка.      
       Педагоги закладу закладають всі самі найголовніші, найцінніші риси характеру майбутньої особистості. Знання, уміння, навички набуті в цьому віці залишаються на все життя. В дошкільному закладі дитина набуває перший соціальний досвід: навчається спілкуватися із ровесниками та дорослими людьми, які не є його ріднею.     
      Особливо важливо, що саме в цьому віці закладаються самооцінка та відчуття себе особистістю. Тому так важливо батькам, виконувати рекомендації педагогів та дотримуватися правил, прийнятих в дошкільному навчальному закладі.        
      До дошкільного закладу слід приводити та забирати дитину, в установлений час: з 7.00 до 8.00, щоденно, окрім вихідних та святкових днів. Своєчасний прихід в дитячий садок – необхідна умова правильної організації освітньо-виховного процесу. Забирати малюка повинні дорослі члени родини. Неповнолітні (діти до 16 років) не мають права забирати дітей. У непередбачених домашніх ситуаціях необхідно заздалегідь повідомити вихователів групи, що дитину приведуть пізніше вищезазначеного часу.      
       Батьки повинні передати вихователю дитину «із рук в руки», а ввечері, забрати дитину у вихователя «із рук в руки». У разі, коли батьки не в змозі особисто забрати малюка, вони мають повідомити вихователя групи.   
       Приводити дитину до дошкільного закладу потрібно чисту і здорову, охайно одягнену та відповідно сезону. Для дітей, які йдуть до молодших груп, особливу увагу варто звернути на навички самообслуговування, і перш за все, на уміння одягатися і роздягатися. Підбираючи одяг для дитини, слід уникати наявності на ній дрібних ґудзиків, кнопок, крючків, шнурків. Одяг не повинен бути надто великим, проте і не повинен сковувати його рухи. Не слід одягати на малюків тісних трусиків і плавок, а також тісних штанів.        
       Дитячий одяг має бути вільним, із натуральних тканин: бавовняним чи в поєднанні з віскозою, із легкої натуральної вовни. Особливу увагу необхідно звернути на шкарпетки та колготки – вони також мають бути із натуральних тканин, інакше стопи дитини будуть постійно вологими і холодними. Взуття малюка повинне бути легким, теплим, відповідати розміру ноги, легко зніматися і взуватися. Не бажане носіння комбінезонів.
Окрім того, одяг малюка має носити чіткі орієнтири «перед-спинка», а також більш зручну для одягання горловину чи застібку. Бажано, щоб у дитини на одязі була хоча б одна кишеня, де б вона змогла носити свої «скарби». Не зайвим буде вашому малюку і достатня кількість носових хустинок.
         Для створення комфортних умов перебування дитини в дошкільному навчальному закладі необхідно мати не менше двох комплектів змінної білизни: хлопчикам – шорти, колготки, трусики, дівчаткам – колготки, трусики. В теплу пору року – шкарпетки, гольфи. Вся білизна повинна бути промаркована і знаходитися в полотняних торбинках у дитячій шафі.
Щоб уникнути випадків травматизму, батькам слід перевіряти вміст кишень в одязі малюка на наявність небезпечних предметів ( ножиці, ножі, булавки, цвяхи, проволока, дзеркальця, скляні флакони, намистинки, ґудзики тощо).     
        У разі відсутності дитини в дошкільному закладі, з різних причин (хвороба, відпустка батьків чи вихідний день тощо), необхідно повідомляти вихователів групи або медичну сестру про причину.           
        Якщо дитина відсутня в дошкільному закладі більше трьох днів – батьки зобов’язані принести довідку від лікаря про задовільний стан дитини.        
         Оплата за харчування дитини в дошкільному закладі проводиться за фактичним перебуванням дитини в дошкільній групі до 20 числа кожного місяця. Оплачену квитанцію слід пред’являти вихователям групи.         
         Відрахування із закладу проводиться в разі пропущених дитиною двох місяців без поважних причин та несвоєчасної оплати батьками.     
        Батькам або особам, які їх замінюють категорично забороняється давати дітям та приносити в групу будь-які продукти харчування.       
        Не пропускати без поважних причин відвідування ДНЗ.
Не рекомендуємо одягати дітям прикраси із золота та срібла, давати із собою цінні, коштовні іграшки. Адміністрація дошкільного закладу, педагогічний та технічний персонал не несе відповідальності за ювелірні прикраси (золоті сережки, ланцюжки, хрести, підвіси тощо), які носять діти.     
        Педагоги готові поспілкуватися з Вами, батьками, вранці до 8.15 та ввечері після 17.00. В інший час педагог працює з групою дітей, і відволікати його не рекомендується.
До педагогів групи, незалежно від їх віку, слід звертатися на Ви, по імені та по батькові. Конфліктні спірні ситуації необхідно вирішувати за відсутності дітей. Якщо ви не змогли вирішити яке-небудь питання з педагогами групи, зверніться до завідувача.
Батьки зобов’язані відвідувати групові та загальносадкові збори, виконувати рішення батьківського комітету групи та закладу.  
      Не з’ясовувати відношення з педагогами та технічним персоналом у присутності дітей! У разі виникнення будь-якого конфлікту звертатися до керівника закладу.

                         Крилаті вислови В.О.Сухомлинського про виховання

Дати дітям радість праці, радість успіху у навчанні, збудити в їхніх серцях почуття гордості, власної гідності — це перша заповідь виховання.

*******

У наших школах не повинно бути нещасливих дітей, душу яких гнітить думка, що вони ні на що не здібні. Успіх у навчанні — єдине джерело внутрішніх сил дитини, які породжують енергію для переборення труднощів, бажання вчитися.

*******

Щоб дитина була палко зацікавлена навчанням, їй необхідне багате, різноманітне, приваблююче, інтелектуальне життя.

*******

Школа- не комора знань, а світоч розуму. Усі діти не можуть мати однакові здібності. І найважливіше завдання школи — виховання здібностей.

*******

Головною потребою кожного школяра мають стати праця, самостійна думка, відкриття істини Поважайте дитяче бажання бути хорошим, бережіть його як найтонший рух людської душі, не зловживайте своєю владою, не перетворюйте мудрості батьківської влади в деспотичне самодурство.

Як прилучати дитину до книжки

  • Створюйте сприятливі умови для розвитку дитини. Варто залучати її до читання книжок змалечку, звертати увагу на оформлення сторінок і змісту в різних виданнях.
  • Уникайте будь-якого тиску на малюка.
  • Ураховуйте пізнавальний інтерес дитини, надавайте їй свободу вибору (відгадувати запропоновану загадку чи складати власну; слухати вірш чи казку; розповідати про котика чи про собачку тощо).
  • Стимулюйте дітей до формулювання власних запитань прямою пропозицією.
  • Підтримуйте бажання дитини шукати відповіді не лише на ваші запитання, а й на свої власні, працювати самостійно.
  • Схвалюйте результати діяльності малюка. Наголошуйте на позитивних аспектах його індивідуальних особливостей.
  • Поважайте дитяче незнання.
  • Пам’ятайте, що провідною діяльністю періоду дошкільного дитинства є гра, яка має залишатися значущим чинником розвитку та формування особистості малюка і його психологічних досягнень.Придумуйте власні варіанти ігор за змістом добре знайомих дитині казок, оповідань, віршів чи пропонуйте робити це їй самій.

Працювати з книжкою можна лише тоді, коли цього хоче сама дитина!